۳۰ تیر ۱۳۹۸

به نام خداوند خالق خوبی ها

مصرف قند و شکر را محدود کنیم

امروزه شاهد افزایش روزافزون مصرف قند و محصولات شیرین هستیم. به تدریج که ذائقه مردم به غذاهای شیرین عادت می کند کارخانجات مواد غذایی نیز روز به روز محصولات شیرین تری به بازار عرضه میکنند و این سیکل معیوب پیوسته در جریان است. عادت کردن ذایقه به مواد شیرین که به طور معمول از دوران کودکی شروع می شود، عوارض متعددی نظیر اضافه وزن، چاقی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان را به دنبال دارد.

sabz

قند و ترکیبات حاوی قند کالری زیادی برای بدن تامین می کنند. اما متاسفانه فاقد مواد مغذی لازم هستند. بنابراین باید سهم ناچیزی از انرژی دریافتی روزانه را تشکیل دهند.

انواع مختلفی از قندها به طور طبیعی وجود دارند که شامل: گلوگز، فروکتوز، لاکتوز، مالتوز و سوکروز هستند.

برخی از انواع قندها به طور طبیعی در میوه ها و سبزی ها و سایر موادغذایی یافت میشوند(گلوکز، فروکتوز و لاکتوز)، اما بسیاری از مواد غذایی که مصرف میشوند دارای شکر افزوده هستند. این نوع شکر برای افزایش طعم به محصولاتی که در کارخانه ها یا در خانه تولید می شوند، افزوده می شوند. مهم ترین منابع شکر افزوده، نوشابه های گازدار، ماء الشعیر، آبمیوه های صنعتی، شیر و ماست با طعم میوه، شیرکاکائو، شیرشکلات، بستنی، انواع کیک و شیرینی و شکلات ها هستند. در حقیقت شکر افزوده به عنوان عامل اصلی در بروز مشکلات سلامت معرفی شده است.

برای اشنایی با راه های کاهش مصرف قند و شکر کلیک کنید

پمفلت کاهش مصرف مواد قندی

لطفا مطالب مرتبط را جهت درج در وب سایت برای ما ارسال فرمایید.

Related posts

2 دیدگاه

  1. khalil

    من ۲ سال است که قند را کنار گذاشته ام.
    نه به اطر اینکه مریضی داشتم و دیابتی بودم؛ بلکه به این علت که فهمیدم چقدر با جان خودم با خوردن قند بازی می کنم.

    پاسخ
    1. مدیر سایت

      قند و شکر عضوی از هرم غذایی هستند و در گروه متفرقه قرار میگیرند مصرف آنها در مقدار کم و برای تنوع منعی ندارد ،ولی مقدار مصرف بایستی حداقل باشد

      پاسخ

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *